دیدگاه ها

«سرشار از نیرو! گِرِی باقدرت استدلال می­کند که مدرسه­ ها مانع یادگیری می­شوند. استدلال­ های روشن گِرِی در مورد «قدرت بازی» برای شکل دادن یک فرد می­ توانند گفتمان تازه­ ای را برای تغییر سیستم آموزشی فعلی ایجاد کنند. سیستمی که موجب انطباق و مانع خلاقیت می­ شود.»

- ناشران هفتگی (Publishers Weekly)

«جذاب»

- مجله کیرکوس (Kirkus Reviews)

با ادغام کتاب «نخستی­ ها در کلاس درس» جی. گری برناردز و «مدرسه­ی سامرهیل» ای. اس. نیل، کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی بینش­های تکاملی و بین فرهنگی را با بهترین جایگزین­های سیستم آموزشی فعلی ترکیب می­کند. با توجه به طبیعی­ترین نیاز بچه­ها یعنی بازی، نتیجه­ی حاصل چالش جدی برای مدل­های غالب آموزشی است.

—ملوین کونر، ساموئل کاندلر دوبس استادِ انسان­شناسی دانشگاه ایموری و مؤلف کتاب تکامل کودکی

سیستم آموزشی مدرن مانندآرزویی ساخته‌شده دریک داستان عامیانه به شکل وحشتناکی اشتباهاست. کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی پیچ‌وخم عواقب پیش­بینی­نشده سیستم فعلی را به ما نشان می­دهد و ما را با شیوه­ای طبیعی­تر آشنا می­کند که در آن به کودکان اجازه داده می­شود مسئولیت آموزش خود را برعهده بگیرند.

—دیوید اسلوان ویلسون، استاد برجسته­ی زیست­شناسی و انسان­شناسی دانشگاه ایالتی نیویورک و بینگهمتون، و مؤلف کتاب «تکامل برای همه»

پیتر گِرِی یکی از افراد خبره جهان درزمینه‌ی تکامل بازی کودکان است و با استفاده از دانش گسترده خود در روانشناسی و طرز بیان انسانی خود به مسئله­ی فوری اصلاح سیستم آموزشی می­پردازد. اگرچه احتمالاً با تمام توصیه­های او موافق نیستم، اما او کاری می­کند که تمام عقایدمان در مورد طراحی مدارس را مورد تجدیدنظرقرار دهیم و آن­ها را مطابق با نحوه­ی یادگیری کودکان تنظیم کنیم.

—استیون پینکر، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و مؤلف کتاب «ذهن چگونه عمل می­کند»

همه بچه­ها عاشق یادگیری هستند. اکثر آن‌ها مدرسه را دوست ندارند. گویا ما از بحث در مورد این نقطه انفصال تا قبل از روشنگری این کتاب اجتناب کرده­ایم. اگر نمی­دانید چرا کودک همیشه کنجکاو شما با رفتن به مدرسه به یک تنبل عبوس تبدیل‌شده است، خواندن کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی پاسخ آن را به شما خواهد داد. او همچنین پادزهر و درمان را در اختیارتان قرار می­دهد.

—لنور اسکناتزی مؤلف کتاب «بچه­ های آزاد»

کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی به‌عنوان یک روشنگریِ اساسی در مورد فاجعه­ای مداوم برای بچه­ها و معلمان در یک نظام آموزشی ناموفق و شکست­خورده ضروری است. گری در کتاب یادگیری آزاد با استفاده از تحقیقات علمی و زیست­شناسی تکاملی نشان می­دهد که گونه­ی انسان برای بازی طراحی‌شده است، از طریق بازی تکامل می­یابد و همچنین برای کودکان بازی معادل یادگیری است.  «یادگیری آزاد» برای بقای طولانی ما به‌صورت انسان­هایی سازگارپذیر کاملاً به­موقع، انقلابی و ضروری است.

—استوارت براون ام. دی. بنیانگزار و رئیس مؤسسه‌ی ملی بازی و مؤلف کتاب «بازی: چگونه مغز را شکل می­دهد، قدرت خیال‌پردازی را شکوفا می­کند و روح و روان را شاداب می­کند»

در این کتاب قانع­کننده و لذت­بخش، گِرِی نشان می­دهد که چگونه حذف بازی از کودکی، در کنار افزایش فشارهای سیستم آموزشی مدرن، به شکلی متناقض باعث کاهش مهارت­هایی می­شوند که ما دوست داریم فرزندانمان یاد بگیرند. مسئله­ی کاهش بازی بسیار جدی است.

—روبرتا میکنیک گُلینکُف، مؤلف کتاب­های «انیشتین هرگز از فلش­کارت استفاده نکرد» و «مجوز برای یادگیری سرخوشانه در مهدکودک»