«سرشار از نیرو! گِرِی باقدرت استدلال میکند که مدرسه ها مانع یادگیری میشوند. استدلال های روشن گِرِی در مورد «قدرت بازی» برای شکل دادن یک فرد می توانند گفتمان تازه ای را برای تغییر سیستم آموزشی فعلی ایجاد کنند. سیستمی که موجب انطباق و مانع خلاقیت می شود.»
- ناشران هفتگی (Publishers Weekly)
«جذاب»
- مجله کیرکوس (Kirkus Reviews)
با ادغام کتاب «نخستی ها در کلاس درس» جی. گری برناردز و «مدرسهی سامرهیل» ای. اس. نیل، کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی بینشهای تکاملی و بین فرهنگی را با بهترین جایگزینهای سیستم آموزشی فعلی ترکیب میکند. با توجه به طبیعیترین نیاز بچهها یعنی بازی، نتیجهی حاصل چالش جدی برای مدلهای غالب آموزشی است.
—ملوین کونر، ساموئل کاندلر دوبس استادِ انسانشناسی دانشگاه ایموری و مؤلف کتاب تکامل کودکی
سیستم آموزشی مدرن مانندآرزویی ساختهشده دریک داستان عامیانه به شکل وحشتناکی اشتباهاست. کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی پیچوخم عواقب پیشبینینشده سیستم فعلی را به ما نشان میدهد و ما را با شیوهای طبیعیتر آشنا میکند که در آن به کودکان اجازه داده میشود مسئولیت آموزش خود را برعهده بگیرند.
—دیوید اسلوان ویلسون، استاد برجستهی زیستشناسی و انسانشناسی دانشگاه ایالتی نیویورک و بینگهمتون، و مؤلف کتاب «تکامل برای همه»
پیتر گِرِی یکی از افراد خبره جهان درزمینهی تکامل بازی کودکان است و با استفاده از دانش گسترده خود در روانشناسی و طرز بیان انسانی خود به مسئلهی فوری اصلاح سیستم آموزشی میپردازد. اگرچه احتمالاً با تمام توصیههای او موافق نیستم، اما او کاری میکند که تمام عقایدمان در مورد طراحی مدارس را مورد تجدیدنظرقرار دهیم و آنها را مطابق با نحوهی یادگیری کودکان تنظیم کنیم.
—استیون پینکر، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و مؤلف کتاب «ذهن چگونه عمل میکند»
همه بچهها عاشق یادگیری هستند. اکثر آنها مدرسه را دوست ندارند. گویا ما از بحث در مورد این نقطه انفصال تا قبل از روشنگری این کتاب اجتناب کردهایم. اگر نمیدانید چرا کودک همیشه کنجکاو شما با رفتن به مدرسه به یک تنبل عبوس تبدیلشده است، خواندن کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی پاسخ آن را به شما خواهد داد. او همچنین پادزهر و درمان را در اختیارتان قرار میدهد.
—لنور اسکناتزی مؤلف کتاب «بچه های آزاد»
کتاب «یادگیری آزاد» پیتر گِرِی بهعنوان یک روشنگریِ اساسی در مورد فاجعهای مداوم برای بچهها و معلمان در یک نظام آموزشی ناموفق و شکستخورده ضروری است. گری در کتاب یادگیری آزاد با استفاده از تحقیقات علمی و زیستشناسی تکاملی نشان میدهد که گونهی انسان برای بازی طراحیشده است، از طریق بازی تکامل مییابد و همچنین برای کودکان بازی معادل یادگیری است. «یادگیری آزاد» برای بقای طولانی ما بهصورت انسانهایی سازگارپذیر کاملاً بهموقع، انقلابی و ضروری است.
—استوارت براون ام. دی. بنیانگزار و رئیس مؤسسهی ملی بازی و مؤلف کتاب «بازی: چگونه مغز را شکل میدهد، قدرت خیالپردازی را شکوفا میکند و روح و روان را شاداب میکند»
در این کتاب قانعکننده و لذتبخش، گِرِی نشان میدهد که چگونه حذف بازی از کودکی، در کنار افزایش فشارهای سیستم آموزشی مدرن، به شکلی متناقض باعث کاهش مهارتهایی میشوند که ما دوست داریم فرزندانمان یاد بگیرند. مسئلهی کاهش بازی بسیار جدی است.
—روبرتا میکنیک گُلینکُف، مؤلف کتابهای «انیشتین هرگز از فلشکارت استفاده نکرد» و «مجوز برای یادگیری سرخوشانه در مهدکودک»